365 yazı ve ben

365 yazı ve ben

11 Kasım 2011 Cuma

PARADOKYA


Sanki çok normal bir iç dünyam varmış gibi bir de çok fantastik bir kitap okumaya başladım. Tam bir “Eyvah” durumundayım. Kitabın ismi Paradokya. Kitap bana hediye olarak gelmiş ve uzun zaman boyunca onu elime almamı beklemişti. Odalarda gezmişti. Bir odayı topladığımda öteki odaya atıvermiştim bu kitabı. Aslında pekte okumaya niyetim yoktu açıkçası. Ama ne zaman odaya girsem hemen gözüm ona takılıp sonra okumaktan vazgeçmiştim.
Ta ki düne kadar. Malum perşembeleri izleyecek bir program bulamadığımdan kitap okumaktan daha güzel bir gün olamaz benim için. Kitabı aldım, salonda kısık bir klasik müzik eşliğinde “bakalım bu kitaptan ne çıkacak” edasıyla başladım okumaya. Kitap beni etkilemeye başlamıştı bile…
Kitapta bilinçaltının yarattığı küçük oyunlar yüzünden hayatının belli bölümlerinde sorunlar yaşayan 6 kişiden bahsediyordu. Örneğin günlerdir hazırlandığı arkeoloji sunumunu, kalabalık bir salona anlatması gereken Elif’in tam mikrofona yaklaştığı anda flaşların patlayarak küçüklüğündeki o utanç duyduğu ana giderek yaşadıklarını yeniden hatırlamasını ve sunumu yapamadan salondan kaçmasını…
Diğer hikayede, yeni avukat olan Oktay’ın,ilk davasını diğer avukatların kabul etmedikleri bir davayı almasıyla başlamıştır. Alışveriş merkezi yapılabilmesi için satın alınması gereken son evi alamayan gözü dönmüş iş adamının bu ahşap evi kundaklayarak bir genç kızın yanarak ölmesiyle sonuçlanan olayın davasını almıştı Oktay. Ve bir şekilde başarılı bir avukatlık örneği göstererek davayı iş adamının kazanmasını sağlayarak o alışveriş merkezinin yapılmasına da vesile olmuştu. Fakat alışveriş merkezinin önünden her geçişinde alevler içinde yanan kızın çığlıklarını duymaya devam ediyordu…
Kitapta bu 6 kişinin hayatları ve bilinçaltlarından gelen sorunlarından kısa kısa değinilerek hepsine bir şeklide esrarengiz bir şekilde bu kitap ulaştırılıyor. Kiminin posta kutusunda, kiminin çantasında, kimine yaşlı bir amca tarafından verilen bu kitapta aynı şey yazıyor.” Gecenin gizemli oyununa hazır mısın ?”
Bu kitabı siz okusanız nasıl olurdu bilmem. Ama benim gibi fantastik birinin eline geçtiğinde epey farklı olduğunu söyleyebilirim. Aslı’nın dubai’deki otel odasında bulduğu şifreli bir metin veriliyordu. Ve bu metni çözmesi gerektiği için (tabiî ki bu şifreyi benimde çözmem gerekiyor)
Belki inanmayacaksınız ama gecenin 11’in de yatakta oturarak elime aldığım kalem kağıt ile o şifreyi çözmeye çalıştım. Ve eminimki bu şifreyi çözemezsem uyuyamayacağım. Ve uyuyamazsam yoğun olan iş günümde resmen çökmüş olacaktım. Ve aldım elime kalemi. Düşündüm. Düşündüm. Ve buldummm.
Saatlerce hangi harfin hangisi olabileceğini kurarak resmen bir bulmaca çözer edası ile o şifreyi ben çözdüm. Şifrede yazanlar  “1 saat içinde bu odadan çıkamazsan öldürüleceksin. Yatağının altında bulunan çantada şeyh bilmem kime ait çantanın içinde büyük bir hazine var ve bu hazineyi otelden çıkarak 500 mt ilerideki araca binerek şuradaki yere getireceksin. Sakın yakalanma vs. şeyler yazıyordu… Ve ben bu şifreyi çözmekten dolayı pek mutluydum. Ama sonra başka bir kişinin amazon ormanlarındaki şifresi ortaya çıktığında “Aaa yeter bea bu ne be aşk olsun uykumun içine ettin be kitap diyerek” kitabı bıraktım ve yattım. Ama kurmamı engelleyemedim J
Kısacası bu kitap beni farklı bir yere götürdü ve bugün geri getirdi…
Gayet keyifliyim. Çözmem gereken yeni şifreler var. Hayatta kalmam için bu şifreleri kaçırmamam gerekiyor. Bu nedenle çok dikkatli ve kendimden emin olmalıyım.
Galiba sıyırdım J
C.Y.

33 yorum:

  1. şifreyi nerde bulabiliriz msn ye bir şey gelmiyor

    YanıtlaSil
  2. YA LÜTFEN KİTABIN ŞİFRESİNİ BURAYA YAZIN RİCA EDİYORUM.MSN YE GELDİĞİ YOK KİMSE BİŞEY YOLLAMIYOR.BULANLAR YAZSIN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adalet yıldızı ve kayıp pusula için
      Sayfa 102;

      Merhaba Aslı

      Odaya girdiğin andan itibaren bir saat içinde dışarıya çıkamazsan öldürüleceksin. Üzerinde bulunduğun yatağın altındaki çantada şeyh Muhammed bin Raşid el Maktum´un hazinesinden çalınan zümrüt, gök yakut ve mavi elmaslardan oluşan çok değerli mücevherler bulunmakta. Şeyhe o mücevherleri iade edebilmemiz için yapman gereken bize o çantayı ulaştırmak. Otelden çık ve caddeye ulaş. Sağ tarafa döndüğünde 500 metre ileride seni bordo renkli eski model pontiac bekleyecek. İlk kavşaktan şehrin içine gir. Hiç bir yere dönmeden doğruca git. 5 kilometre ileride çöl kamplarına yakın bir yerde seni karşılayacağız. Dikkatli ol, kimseye yakalanma…

      Mahmud bin Zayed




      Sayfa 219;

      paradokyanın
      topkapı
      simülasyonuna
      hoş
      geldin
      elif
      oyundan
      çıkışın
      sol
      tarafındaki
      kapıdan
      olacak
      bu
      kapıyı
      açabilmen
      için
      topkapı
      müzesine
      girip
      anahtarlara
      ulaşman
      gerek
      şecereler
      sana
      yardım
      etmek
      için
      bekliyor
      dikkatli
      ve
      çabuk
      ol

      Sil
    2. Sağolasın kardesim yaa beni buyuk zahmetli bir isten kurtardı n
      Tekrar Sağol

      Sil
  3. aynn ya msnye gelfiği yok burada yayınlarmısınız?

    YanıtlaSil
  4. kitaptaki harfler ve karşılığını veriyom ama sayılarlaki şifreyi çözemedim . A-E B-L C-M Ç-Z D-İ E-N F-O G-U H-D I-Y İ-Ç J-Y K-S L-Ö M-T N-C O-B Ö-G P-H R-Ş S-A Ş-V T-R U-K Ü-Ğ V-Ü Y-Ğ Z-I

    SAYILARI VERİLEN ŞİFRELERİ DE SİZ YAZARSANIZ SEVİNİRİM ADIM PARADOK :D

    YanıtlaSil
  5. o paradoks olmasın

    YanıtlaSil
  6. Bune ya okuyunca sıyırabilirmiyim diye tırsıyorum okumaktan ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıyırısın ben yarısındayım bi şyo lomzz

      Sil
  7. Merhaba Aslı

    Odaya girdiğin andan itibaren bir saat içinde dışarıya çıkamazsan öldürüleceksin. Üzerinde bulunduğun yatağın altındaki çantada şeyh Muhammed bin Raşid el Maktum´un hazinesinden çalınan zümrüt, gök yakut ve mavi elmaslardan oluşan çok değerli mücevherler bulunmakta. Şeyhe o mücevherleri iade edebilmemiz için yapman gereken bize o çantayı ulaştırmak. Otelden çık ve caddeye ulaş. Sağ tarafa döndüğünde 500 metre ileride seni bordo renkli eski model pontiac bekleyecek. İlk kavşaktan şehrin içine gir. Hiç bir yere dönmeden doğruca git. 5 kilometre ileride çöl kamplarına yakın bir yerde seni karşılayacağız. Dikkatli ol, kimseye yakalanma…


    Mahmud bin Zayed

    Kevser Demir
    https://www.facebook.com/paradokya#!/sevilisizkevser

    YanıtlaSil
  8. PARADOKYA SIRLAR GEÇİDİ HARİKA ONUDA OKUMANIZI TAVSİYE EDERİM

    YanıtlaSil
  9. ya elifin 2, şifresi ne bulan varmı??

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten çok güzel bir kitap sadece şifreleri zor o kadar. :D

    YanıtlaSil
  11. yaa gerçekten çok zordu

    YanıtlaSil
  12. güzel bi kitap insan kendini kitaba kaptırıyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben dün başladım 2 saatte 111. sayfadayım.

      Sil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. sayıları gösteren şifreleride verirmisiniz lütfen

    YanıtlaSil
  15. Kitabin sonuna gelince paroksun soyledikleri cidden insani urpertiyor

    YanıtlaSil
  16. Ben de bazen korktum . Ama yine de sirlar gecidini de aldim. O da cokk guzel.sonlari ozellikle paroksun soylediklerii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cansu'nun şifresini çözdüm yani harfleri takip ettim lakin kalan harflerden bir cümle kuramadım rica etsem bana yardımcı olup cümleyi söyler misin?

      Sil
  17. merhaba :) kitaba dün başladım oldukça kapılmışş farkında olmadan saatlerce oturmuşum başında . ilk şifreyi zorluk yaşamadan çözdüm oldukça eğlenceliydi ( sayfa 102 ) lakinnn ikinci şifre yaniii sayda 219 da takıldım :(( internette biraz gezindim kitabın kendi sitesine de baktım sadece şirenin çözülmüş hali veriliyor ben nasıl çözüldüğünü öğrenmek istiyorum lütfen ilk satırı : rakamlarını nasıl ayırarak yaptıgını söyler misin ?? şimdiden teşekür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o sayfadan sonra 10 20 sayfa da oku görürsün. benim sorumuda cevaplarmısın

      Sil
    2. o sayfadan sonra 10 20 sayfa da oku görürsün. benim sorumuda cevaplarmısın

      Sil
  18. ya elifin 2, şifresi ne bulan varmı??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 106 103 9 104 6 200 203 105 200 -- anahtarlaR

      (bir sonraki şifreyi çözdüğünüz bu kelimenin son harfi olan r'den sonra sayarak bulacaksınız)

      2 108 204 104 104 9 206 -- şifrelİ

      (bir sonraki şifreyi çözdüğünüz bu kelimenin son harfi olan i'den sonra sayarak bulacaksınız)

      102 6 1 103 3 208 8 201 -- tablonuN

      (bir sonraki şifreyi çözdüğünüz bu kelimenin son harfi olan n'den sonra sayarak bulacaksınız)

      103 200 202 106 201 108 6 107 205 -- arkasında

      (şifreyi çözerken dikkat edeceğiniz bir hususta 3 basamaklı sayılarda ortadaki 0 ı görmeyeceksiniz örnek 202 yerine 22 kabul edeceksiniz)

      Sil
    2. by @anti_deprezan ;)

      Sil
  19. Arkadaşlar 1. Şifreyi nasıçözcez anlamadım ben çözülmüş hali istemiom nası çözcemi istiom lütfen yardım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mektubun aslıya verilmesi , mektubun Aslı için yazıldığını gösterirö
      Bundan dolayı da mektup Aslıya hitap etmelidir.
      örnek:
      mektubu sana verdim.
      Herhalde Cem Gülbent'in adı yazmaz ,senin adı yazar:
      aynen öyle:
      (merhaba Adsız
      --------------------------
      -----------
      ------- ) şeklinde olacak (merhaba aslıdan diğer harfleri bulacaksın.)

      Sil
  20. Arkadaşlar lütfen acil yardım üstteki yoruma

    YanıtlaSil
  21. ben okudum bitirdim kitabı o gece uykuya daldigim zaman siz tahmin edin ne oldu����

    YanıtlaSil
  22. Bu kitabı kardesim okumuş kitapin kappak resmini duvara çizmiş ve psikolojisi bozulmuş sürekli sifrelerden bahsediyor kendisinin ajan olduğunu soyliyor kitabı okumadım içeriği sakıncalı mı

    YanıtlaSil