365 yazı ve ben

365 yazı ve ben

14 Ekim 2011 Cuma

DOLUNAY


28 Günde bir gerçekleşen ve hayatımızdaki bazı taşları yerinden oynatabilecek güçteki bir enerjidir bana göre dolunay. Duyduğum kadarıyla dolunay zamanlarında şiddet ve kaza olaylarının sayısı da artıyormuş. Hatta Yurtdışında bazı yerlerde dolunay zamanlarında Acil servis ve itfaiye gibi ünitelerde dolunaya hazırlıklı olarak çalışıyorlarmış.
Ay'ın durumunu gün gün takip etmesem de her akşam sigara içme molamda terasa çıktığımda gökyüzünde ay'ı ararım. Bazı günler gözükmez bazı günlerde saatine denk gelirsem muhteşem bir manzara ile karşımda durur.
Ama genellikle dolunay zamanlarını bilmesem bile o birkaç gün içinde dolunay olacağını hissederim. Eskiden dolunay zamanlarında gergin ve çok sinirli olurdum. Genellikle kontrolden çıkar ve normalde asla yapmayacağım şeyleri yapar ve sonraki 1 kaç günde de kendimi ve ruhumu düzeltmeye çalışırdım. Çok dolunayın ertesi günü tüm gün yatakta ağlayarak geçirmişliğim vardır.
Ama son zamanlarda Dolunaya daha pozitif bakmaya çalışıyorum. Çünkü farkındayım ki benim hayatımda kendi kendime değiştiremeyeceğim bazı şeyleri değiştirebilecek bir güce sahip. Sorunlu bir ilişkiniz vardır, mutsuz olduğunuz bir işte çalışıyorsunuzdur veya ailenizle ilgili bir sorun vardır. Tüm bu durumlarda normalde herhangi bir şey yapamayan bir kişiyseniz o zaman bu güç size destek olur.  Aslında genel olarak sanırım zaten zayıflamış olan ipleri koparma görevini üstlenmiş ve sen kopartamıyorsan ben kopartırım diyordur işte…
Artık dolunay zamanında “eyvah yine dağılacağım” demiyorum. Bakalım bu dolunayda hayatımla ilgili neler olacak diye izlemeye çalışıyorum. Elbette her zaman bu kadar sakin bir izleme olmuyor. Sonuç olarak o ipin bir ucu da bana bağlı ve kopmasını izlerken yeterince üzülüyorum.
Ama sonuç olarak -ha koptu ha kopacak- diye diken üstünde geçirdiğim zamanlar artık geride kalmıştır. Napalım o ip koptu artık belki de artık önüme bakmalıyım demeye çalışıyorum.
Ve bir de yeni ay vardır. Bir yerde okumuştum. “Yeni ay yeni doğan bir bebek gibi, beyazlar içinde bir gelin gibidir. “ diye yazıyordu. Sanki doğru gibi.  Yeni temiz başlangıçlar için ideal bir zaman.  Açılan yeni beyaz bir sayfa gibi belki de.  Dilekleri dilemek için en uygun zamandır benim için…
Ben her Yeniay da dileklerimi dilerim. Dolunayda da bana yardım etmesi için fazlasıyla dua ederim.  Belki de kendimi böyle inandırdığım için huzurumu genellikle yerde bulamadığım için gökyüzünde arıyorumdur.
Gerçekten böyle bir enerjisi var mıdır bilmiyorum ama bu dolunayda da olan oldu yine. 11 Ekim dolunayı sayesinde ben istemesem de bardağımın kırık olduğunu yine ve yeniden fark ettim. Umarım bu sefer bardağımı atmam için yeniayda dileyeceğim dilekler gerçek olur !!
C.Y.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder