365 yazı ve ben

365 yazı ve ben

17 Ocak 2012 Salı

MUTLU ANLAR


Mutlu anlar denince aklınıza ne gelir bilmiyorum. Benim aklıma yüzlerce şey geldiğini söyleyebilirim. Bu mutlu anları bir yere yazarsam eğer, ve dönem dönem bakıp o anlardan birini yaparsam mutluluk düzeyimi arttırabilirim diye düşündüm şimdi. Tam olarak şimdi aklıma geldi bu fikir J Nerden mi aklıma geldi ? 1 haftadır duran kurabiye kutusunun içinde kalan 4 adet tuzlu kurabiyeyi paketinden çıkartarak, paketi dudak hizasında tutmak suretiyle susamların ve kıtırların karışmış bir halde ağzıma inmelerini gördümde… ondan aklıma geldi yani. Karton kutudan ağzıma kayan mutluluk parçalarının tadı.
İşte mutluluk bu olmalı diye aklıma geldi işte. Böyle garip durumları sizde yaşıyorsunuzdur. Mesela bir mutluluk durumu daha : poşetinden bir avuç çekirdeği çıkartıp tek tek onları soyarsınız. Kabuklar çöpe, içler ise diğer avuçta toplanır. Sonra herkesin içinde avcunuzu açmak suretiyle herkese göstere göstere bir koca avuç çekirdek içini ağzınıza atarsınız.. İşte bu mutlu bir an değil midir ?? (Not : bu hareketi yaparken etrafınızdaki çakallara dikkatli olunuz, avuç açma anınızı onlardan biraz uzak mesafede yapınız ki çakal abiniz, siz ağzınıza götüremeden avcunuzdakileri kapmasın sonra ! )
Yada başka mutlu bir an : Eve sinirli ve gergin olarak geldiğiniz bir anda. Koltuğun kenarında duran Gusto marka çikolata paketini fark edersiniz. Paketin içinde ne olduğunu çok iyi bildiğiniz için heyecan yapmadan sakin bir şekilde paketi açarsınız. Veee işte karşınızda o muhteşem çikolatalar. J)  İşte o çikolatayı ısırdığınız an var ya !! işte o mutlu bir an işte J Ama bunlar tam olarak çikolata değil benim için.  Çünkü özenle yapılıyorlar. Antep fıstıkları yada bademleri yada hepsini birden üst üste karışık şekilde parçalamadan koyuyorlar, sonrada üzerine kıvamınca çikolata gezdiriyorlar.. (Bu arada ben çikolatayı pek sevmem. İçinde malzeme varsa yerim yoksa gelen misafirlere ikram edilmek üzere gerekli yere kaldırırım. Cinsim biraz galiba
Ya da yeni yapılmış aşurenin üst malzemelerini kaşık yardımıyla tek hamlede toplayarak mideye indirmek !! Ya da dolapta duran yufkanın kenarını boydan boya yırtacak şekilde bir bozukluk yaratmadan paketi yerine geri koymak. İşte bunu hakkınca başarabilirseniz o elinizdeki kocaman yufka parçasını gönül rahatlığıyla mideye indirebilirsiniz.( Not: Üst üste birkaç gün bu uygulamayı yapmayınız. Bu uygulama sadece bir kere yapılmalı. Çünkü çok kere yaptığınızda ortada küçük bir yuvarlak kaldığını anneniz fark edebiliyor !! zaten büyümek bu püf noktalarını çözmek değimlidir hep J)  Bu arada anlatmadan geçemeyeceğim. Ben küçükken ilk yufka yeme deneyimimi paketin içinden katlı yufkaları çıkartarak  yufkaları açmadan !! köşesinden bir çimcik kopararak yapmıştım. Kendimle o kadar durur duymuştum ki,  Taa kiii; Annemin yufkayı açtığında ortasındaki kocaman yuvarlakların silsile halinde her yufkaya geçmiş olduğunu fark edene kadar. İşte bu hezimetten sonra hayat beni düşünmeye itti. İlk o zaman düşünmüştüm. Anneme çaktırmadan bu yufkayı nasıl yerim diye, O gün bu gündür de düşünüyorum zaten L Ne var yani annem bana kesip bir lokma verseydi o zamanlar. Bu kadar komplike olmazdım belki de,,
Neyse mutlu andaydım en son. Şimdi çocukluğumu deşmeye hiç gerek yok…
Öyle işte J
C.Y.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder