365 yazı ve ben

365 yazı ve ben

5 Ocak 2012 Perşembe

HAYIR


“Hayatta her işte bir HAYIR vardır” cümlesini çok severim ben. Ne kadar birkaç yıl öncesine kadar başıma gelenlerin hepsinin sonunda bu hayır kelimesini Evet’in tersi olan HAYIR olarak kullanıyor olsam da artık bu hayır’ın “hayırlı” anlamında olduğunun farkına vardım .  Bu cümlenin anlamını öğrenebilmek için başıma gelen her şeyden uzun bir süre şikayet ettim önce. Neden benim başıma geliyor diye çok isyan ettim. Ama sanırım artık “Evren’in” çalışma metodunu birazda olsa öğrenebildim.  Bu “Hayır” olayını anlatabilmek için bazı örnekler vermek istiyorum. Bu örnekler en güzel anlatımı sağlayacaktır bence…
Annem’in  öldüğü gün…  86 yaşındaki dedem  üst üste gelen acılara dayanamayarak ayrıca Parkinson ve Alzaimer hastası olduğu için yatağa düştü ! Bir anda ayağa kalkamaz, ve yatakta dönemez hale geldi ! Tam olarak 5,5 ay boyunca yatakta yatan bir dedeye baktık babamla beraber. Çok garip durumlar yaşadık. Bu olayın ne kadar zor olduğunu size anlatmak istemiyorum. Ama 5,5 ay boyunca her gün isyan etmiştim. “52 yaşındaki gencecik bir kadını yanına alıyorsun ama 86 yaşında birisi hala yaşıyor” diye. Evet bu isyanım yanlıştı tabiî ki ama o sıralarda düşünme duyumu kaybetmiştim sanırım. Ve bir sabah dedem gözlerimin önünde öldü !Bir süre boyunca bir boşluk hissettim. Eve geldiğimde hemen odaya koşuyor ama odada kimseyi bulamıyordum.  Ve neyi fark ettim biliyormusunuz… Benim annemin vefatından dolayı olan acım hafiflemiş.. 5,5 ay boyunca vefattan daha kötü bir durumla mücadele ettiğimiz için “Hayatta her zaman beteri vardır” olayını yaşadık çünkü. Dedemin bu süre zarfında yatakta geçirdiği günlerin bir amacı varmış. Eğer annemin vefatından sonra babam ve ben evde tek başımıza hayatımıza devam etseydik acımız kat be kat artacaktı. Bu nedenle her işte bir HAYIR vardır…
Evimize hırsız girdi, Alt katın camını kırdı, ve evdeki garip malzemeleri çaldı ve gitti, Garip diyorum çünkü benim güneş kremimi, parfümümü, dolaptaki yarım rakıyı falan almış J Normalde evinize hırsız girmesi aslında kötü bir durumdur. Ama neye göre  kime göre ? Evimizin sigortalı olduğunu öğrendiğimizde bir rapor ile güzel bir ücret aldık J Sanırım hırsız bizim nakit paraya ihtiyacımız olduğunu hissetmiş olmalıydı… Ve ben gelen para üzerine. “Ayaklarına sağlık hırsız J iyi ki gelmişsin” cümlesini kurdum.
Geri zekalı kuaför esmer olan beni “sarışın” yaptı. Oreal ile saçımı açtı ve bildiğin sarı yaptı beni L Çok üzüldüm ama vardır bunda da bir hayır dedim. Üstüne hemen kahverengi boyattım. Vee şu anda saçlarımın rengi süper oturdu. Benim asla yapmaya cesaret edemeyeceğim bir rengi “yanlışlıklada” olsa yapmış oldu bana J
Çok sevdiğiniz ve değer verdiğiniz birini yanlışlıklada olsa kaybedersiniz. Onu kaybetmişsinizdir çünkü böyle olması gerekiyordur. Çünkü yeni için eskiden uzaklaşmak gereklidir her zaman. Bunu siz tek başınıza yapamıyorsanız evren sizin için muhteşem bir planlama yapar ve ortalığı karıştırır. Suların durulmasını beklediğinizde bunda da vardır bir hayır diyebilirsiniz artık.
Kısaca diyorum kiiii, Başımıza ne gelirse gelsin, en kötüsü de gelmiş olsa onda bir HAYIR her zaman vardır. J
Bu altın kuralı öğrenebilmek için 29 yaşıma girmiş olmam gerekiyormuş ama artık öğrendim. Hayata bu tarafından baktığınızda “muhteşem” bir işleyiş şekli olduğunun farkına varıyorsunuz J
C.Y.

1 yorum: