365 yazı ve ben

365 yazı ve ben

27 Şubat 2012 Pazartesi

YAZMAK !


Şikayetim var !! Çok şikayetçiyim… Bana garip gelen şeyler belki size de garip gelebilir. Belki de gelmeyebilir bilemiyorum.. Öncelikle şundan bahsetmek istiyorum. İnsanlar konuşa konuşa,  hayvanlar koklaşa koklaşa anlaşırlar. Yani insanlık olarak bizler konuşarak anlaşabilen varlıklarız. Muhabbet etmek çok doğal bir şeydir. Yeni tanıştığınız biriyle veya daha önceden tanıştığınız biriyle muhabbet etmek en doğal davranış şeklidir.
Ama günümüzde konuşmak öyle bir yere çekiliyor ki ! ki ben zaten konuşkan biri değilimdir. Ama muhabbet etmekten soğuyorum kardeşim. Niye mi soğuyorum. Çünkü korkuyorum!! Neden mi korkuyorum. Çünkü muhabbet edeceğim kişinin arkamdan ne laflar edeceğini az çok kestirebiliyorum! Neden mi korkuyorum. Ben muhabbet edersem çevremin hangi lafları sarf edeceğini bildiğim için korkuyorum.
Şu garip  erkekler ve garip bayanlar .. Evet size sesleniyorum. Bir karşı cins sizinle muhabbet ediyorsa eğer bu onun insanca anlaşma şeklinden dolayıdır. Belki muhabbetiniz karşı cinse keyifli gelmiştir. Ondan sizinle muhabbet ediyordur. Belki de sizin gibi biriyle daha önce hiç karşılaşmadığı için siz ona garip gelmişsinizdir. Ve sizin neden böyle garip olduğunuzu çözmeye çalışıyordur. Gibi gibi bu listeyi uzatabilirim. İlla hemen sizinle konuşan karşı cinsin size asıldığı fikrini nereden çıkarıyorsunuz kardeşim !! Bu nasıl bir ego’dur ve bu nasıl bir kafadır anlayamıyorum. Hani şu geyikler vardır bir de  “Off bana asılıyor yaww” “Yedi beni ayol yediii”  ! Belki de asılmıyor kardeşim. Senin herkese asılabiliten olduğu için kalkıp niye hemen herkesin sana asıldığı fikrine varıyorsun.
Ne oldu yani , ayak üstü konuşurken sana evlilik teflimi etti ? Yada “çıkalım sevgilim” repliklerini mi kurdu ?Bu replikleri kurduysa eğer bile bunu etrafına ballandıra ballandıra anlatmaman gerekli bana göre.  Bu nedenle şu garip replikleri erkekler ve bayanlar kullanmasak artık. Daha insancıl davransak karşımızdaki insanlara örneğin “yazmak” kelimesini “yemek” “götürmek” gibi garip kelimeleri kullanmasak keşke. Ne güzel olur değil mi ?
İnsanı, bu tarz insancıklar! Birileriyle muhabbet etmekten soğuturlar. Valla soğuyorum ben açıkçası. Ben biriyle tanışıcam. Muhabbeti hoşuma gidicek, belki onun yaşadığı hayat tarzı benim hayalimdeki hayat tarzı ve ondan orada yaşama koşulları ile ilgili bilgi alıcam ! mesela diyorum yani. Ve bundan dolayı da hararetli şekilde muhabbet edicem. Arada komik replikler olucak gülücem falan. Ama sonra diyorum ki “ ne gerek var” Çünkü karşı taraf beni yanlış anlayabilir, arkadaşlarım benim ona “yazdığımı “ düşünebilir gibi durumlardan dolayı da konuşmuyorum bitiyor işte. Ben bilmiyor muyum muhabbet etmeyi , ben insan ilişkisi kurmayı bilmiyor muyum ? Ama maalesef erkeklerden ve bayanlardan duyduğum garip yorumlardan dolayı konuşamayan anti sosyal biri oldum çıktım sayelerinde kardeşim…
Genellemeye vurduğumuz zaman maalesef bu tarz kişiler çoğunlukta kardeşim. Dedikodu mekanizması o kadar güzel bir sisteme oturtulmuş ki, Bu sistemlemeyi farklı dallar için kullanabilsek ne kadar başarılı bir millet oluruz kim bilir !
Kısaca tekrar diyorum. İnsansak eğer konuşa konuşa anlaşmalıyız. Bu nedenle birileri birileriyle konuşuyorsa eğer bu o kişinin karşı cinse “asıldığı” anlamına gelmez.. Hem asılsa bile  ki bu normal bir durumdur. Bundan size ne be kardeşim. Ben bu tarz kişiler için bir genelleme yapmayı çok istiyordum. Ama vazgeçtim bak şimdi…
İnsan doğası gereği her bayan ve her erkek beğenilmek ister. Beğenilme durumunu ben hiç istemiyorum ayol diyen yoktur zaten. Diyorsa da yalan söylüyordur. Elbette ki herkesin içinde böyle bir ihtiyaç vardır. Benim de var içimde böyle bir ihtiyaç. Benim şikayetçi olduğum taraf çok farklı. Şikayetçi olduğum bölüm insanların beğenilme ve beğenme arzularını garip sokak replikleri ile o insanın basit olarak lanse edilmesine karşıyım.
Belki ben de yapıyorumdur bu şikayet ettiğim şeyleri... bilemiyorum :)
Bırakın herkes rahat olsun J
C.Y.

1 yorum: