365 yazı ve ben

365 yazı ve ben

3 Şubat 2012 Cuma

SIRK


Belki inanmayacaksınız  ama hayatımda ilk defa sirke gittim, Evet 29 yaşında sirke gitmek biraz garip olabiliyor. Yani garip olan bölüm şu ki, bu yaşa kadar hiç gitmemiş olmam bir de çocuğumu götürmek içinde gitmemiş olmam. Çocuğumda yok gerçi, onu götürebilmek için bekleseydim eğer hiç gidemeyebilirim diye düşündüm açıkçası. Sosyal aktivite niyetine gittim, biraz meraktan ve yine meraktan gittim. O çadırın içinde ne olduğunu görmezsem çatlardım yoksa.
Bu arada bir tavsiye vermek isterim. Bir yere ilk defa gidecekseniz eğer. Hemen oranın ismini google da arayıp detaylarına bakmayınız lütfen. Sonra benim gibi, akrobasi gösterisi yapan çekik gözlü küçük kıza hayretle bakmak yerine acıma duygusu duyabilirsiniz. Hayır yani bana ne çadırda yaşamdan. Niye bakarım o sitedeki resimlere. Zaten onların web sitelerine ne kadar zor şartlarda yaşadıklarının resimlerini koymaları da çok saçma ama neyse. Sorarım şimdi… O çadırda yaşayan çekik gözlü kızın çadır kapısında çamaşır yıkarkenki resmini gördükten sonra bir de kaldıkları odanın halini gördükten sonra 12 takla atsa neye yarar J
Aslında beklentilerim biraz büyüktü. Hani sirk denince akla gelen hep o büyülü ortam, ışıklar, akrobatlar, koca çadır falan gelir ya. İşte ortada aslında koca çadır var.. Var ama yağmur dolayısı ile su kaçıran bir çadır var. Ve içerisi bizim evden bile soğuk. Hatta o kadar soğuk ki eldivenlerimi takmak zorunda kaldım. Bu nedenle alkış yaparken ses çıkaramadım bile. Çalışan abiler biraz garip!! Ayrıca biz safari sirki diye gitmiştik. Safari sirkinde adı üstünde hayvanlar olmalıydı. Ama yoktuL
Konuya genel olarak bakarsak eğer sirk güzeldi. Ama güzel olan sirk ortamı değil şovları yapan çekik gözlü akrobatlardı. Çok az bir seyircinin karşısında karın tokluğuna o zor hareketleri yaptıkları için kocaman bir alkışı hak ediyorlardı. Bu çekik gözlüler değişik bir gene sahipler. Nasıl bir konsantrasyona sahipler çözemedim.  Ve en garibi de düşme tehlikesine rağmen zeminde minder yoktu !! Yani en tepeye çıkacak çocuğa güvenlik ipi takıyorlar ama onun altındaki kişilerde ip falan yok. Tepelerde iplerle dans eden çocuk yanlış bir hareketle ipi kaçırsa eğer düşeceği yer bildiğin sert zemin. Cık cık cık. Bu yazdıklarımdan sonra şovu nasıl izlediğimizi anlamışsınızdır. Bildiğin ananem gibi olmuşum ben. “Ayy valla düşecek, ayy düştü, ayy düşecek” cümleleri eşliğinde izledim sirki. Bu arada bir gözlemimi belirtmeliyim kiii, bir kısım çocuk dışında diğer çocuklar tam olarak sirki izlemediler bile. Nedenini bilmiyorum. Ellerindeki yeni oyunları daha cazip olabilir. Bilgisayar çocuklarının 2 takla atan insanlardan pek hayret duymadıklarını belirtmeliyim.
Bu arada belirtmeliyimki,, ben palyaço sevmem. Hiç sevmedim. Ve hala daha sevmiyorum. Ne o öyle suratını boyamış bir adam. Ağzında düdük, kendini komik zannediyor falan. O makyajı bende yapsam senin kadar komik olurum. Hem kaç yaşına gelmişsin hala komiklik yapıcam diye dolaşıyorsun.. falan diyerek palyaçoya giydirmeden geçemedim. Haa bu arada “sevmediğin ot dibinde biter” lafını kim bulduysa süper bulmuş. Sen koca salonda gel bizi bul. Sevmiyorum ya bide al çantamı git, komiklik adına ??
Şovlardan bahsedersem… Acayip bir denge unsuruna sahipler. En aşağıda 2 erkek omuzlarında bir demir boru taşıyorlar. O borunun üstüne bir üçgen merdiven koyuyorlar. (Bu arada merdivenin altı demirde durabilmek için yarım yuvarlak kesilmiş) O merdivene biri çıkıyor !! o çıkan kişinin bile orada dengede durması çok zor. Merdivendeki çekik gözlü uzun bir boruyu eline alıyor. Ve başka bir çekik gözlü maymun edasıyla en tepeye çıkıp amuda kalkıyor. Yok artık değilmi. Hadi sopalar ok de o aradaki merdivende durmak çok zor ayol. Bu çekik gözlülere kocaman bir alkış rica ediyorum.
Bu arada sirke giderseniz ön sıralarda oturmayınız. Çünkü akrobatların iç çamaşırları gözünüze batıyor J
 Diyerek bu saçma yazıyı bitiriyorum.
C.Y.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder