365 yazı ve ben

365 yazı ve ben

8 Mart 2012 Perşembe

SONUNDA


Mutlu bir haberi vermekten dolayı gurur duyuyorum. Evet aslında bunu çok daha önceden yapmış olmam gerekiyordu ama yapamamıştım L Kısmet bugüneymiş demek ki. Hani ev bakmaya gidersiniz. Ama alma gibi bir planınız yoktur aslında. Durumunuz falanda yoktur da öylesine bakmaya gidersiniz. Sonra bir bakmışsınız eller sıkılmış ve siz evi almışsınızdır. Artık geri dönüşü yoktur. Hangi arada aldınız o evi ? Bu kadar borcun altına nasıl girdiniz anlam veremezsiniz ya işte bende aynen öyleydim dün. Hastaneye gittim. Sigara bırakmak için nasıl bir uygulama yaptıklarını öğrenmek için. Yani sigara bırakmak için değil de formülünü öğrenip dönmekti amacım. Ama nasıl oldu bilmiyorum. Ama şu anda sigaram yok ! Dün öğle saatlerinde otlandığım son sigaradan sonra hiç sigara içmedim ! Gerçekten çok şaşkınım. Planım böyle değildi ondan şaşkınım. Bırakmayı hemen düşünmemiştim. Ama böyle oldu. Bir anda ! anlam veremeden oldu bittiye geldi gibi sanki. Bu aşk için bir veda konuşması bile yapamadım. Son bir kez bile sarılamadım sanki. Ve ondan apar topar ayrılıverdim…
Kötü mü oldu ? Hayır . Niye bilmiyorum ama kendimi çok mutlu hissediyorum. Akşam aklıma geldiği zamanlar onu beynimden atmanın bu kadar kolay olacağını düşünmemiştim. Ama oldu. Cebimde param var ve ben hala gidip sigara almadım? Sigara içmiyor olmaktan dolayı mutluyum. Böyle bir özgüven mi geldi desem, yoksa bir güç mü geldi desem bilemiyorum. Ama sigaraya bağımlı olarak yaşamanın bana bir özgüven sorunu yaşattığını anladım diyebilirim.
Bugün güneşli, sıcak ve mutlu bir kadınlar gününü kutluyoruz. Kadınlar günü çok saçma aslında. Her gün bizim günümüz değil mi de 1 günü bize veriyorlar ? Erkekler günü niye yok ? gibi saçma geyiklere girmiyorum.
Sigara bırakma olayına dönersek eğer. Doktor nikotin pastili verdi. 20 gün bunu kullan sonra gel bakalım dedi ? Günde 15 taneye kadar alma şansım varmış. Ama ben dün 1 bugünde sabahtan 1 tane aldım. Tadı kötü olduğu için fazla almayı da düşünmüyorum açıkçası. Kilo almayı bile göze aldım. Ne olur ki yani. Hafif balık etli olurum en kötü J
Sigarayı bırakmayı herkes farklı sebepten yapar. Kimi maddi yükten dolayı, kimi toplum baskısından, kimi de sağlığı için yapar. Ama herkesin bir ana sebebi vardır. Benim 1. Sebebim de özgüven eksikliğimi gidermekmiş. Sağlık ve maddiyat sonraki maddeler yani. Bir insanın içten içe bir şeye bağımlı olup onu bırakamamasını bilmesi ne kötüdür bilir misiniz siz ? İşte ben bunu biliyordum. Ta ki bu güne kadar. Dünyada bağımlı olduğum tek şeyi bırakmak ne güzelmiş böyle… Evet şimdi diyorsunuz “sen böyle konuşuyorsun da daha dur bu günler kritik günler “falan.. Hiç önemli değil. Ben inanıyorum kendime ! Önemli olanda bu değil mi ki zaten.
Bundan sonraki hayatımı dumansız olarak geçireceğim için mutluyum. Ofise gelip bana 2. Sınıf vatandaş olarak bakan siz sigara içmeyen kişiler. Bende sizdenim artık J Doktora göre 6 ay sonra hiç sigara içmemiş gibi olacakmış vücudum. İç organlarım, akciğerim, karaciğerim. Artık sizi bu işgenceyi yaşamaktan kurtardım.
Keşke daha güzel haberler verebilsem. Ama verebileceğim en güzel haber şimdilik bu !
Tüm hemcinslerimin kadınlar günü kutlu olsun. Gönlümüzden tüm geçenler gerçek olsun lütfen J
C.Y.

2 yorum:

  1. Gayet güzel bi haber bence. Senin adına sevindim (:

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Must !, Böylesine biteceğini hiç düşünmemiştim. Şaşkın ve mutluyum :)

    YanıtlaSil