365 yazı ve ben

365 yazı ve ben

17 Mart 2017 Cuma

KONTAK-kesişen yolların büyüleyici hikayesi



"kesişen yolların büyüleyici hikayesi"
İşte birilerinin kalbine dokunan yazının başlığı.

Bugün çok acayip bir deneyim geçirdim. Arkadaşımın hep gittiği ve ne olduğunu tam anlamadığım bir dans seansına gittim. Adına "kontak" diyorlar...
Arkadaşımla giderken, ki gitmeyi planlamamıştım, kafede çay içer eve dönerim diye evden çıkmıştım. Ama ayaklarım ve en önemlisi merakımla kendimi o kapıdan içeri girerken buldum.
Arkadaşım üstünü değiştirirken ben bekliyordum ki, bana sen gir içeri dedi.

Tek başıma bilmediğim bir grubun içine girdim, merhaba diyip mat nerden bulabilirim diye bakınırken, bir adamın yanına oturtuldum.
Solumdaki konuşan kadına baktım. Ve kadın, erkek partnerini kucağına yatırarak evet şimdi partnerinizi sallayın kucağınızda dedi!
Adam kucağıma yüzüstü yattı. Ve ben görev bilinciyle hiç tanımadığım bir adama dokunup yavaştan sallamaya başladım..
Sonra kadın pozları değiştirmeye başladı, kadın üstte, adam üstte, yanda, çaprazda gibi bana göre çok garip hareketleri gösteriyordu.
Kızın biri, nasıl çıkılır peki dedi, kadın, çıkmak serbest, sadece dokunarak çıkmak ve girmek gerekiyor dedi kontaktan.
Herkes birbirine yakın şekilde garip hareketlere başladıklarında arkadaşım odaya girdi. Ve bende ona mimiklerle, yapamicam, gel benim yerime ben çıkayım lütfen dedim 3 kere. Bu arada adamı yavaştan sallama görevim devam ediyordu.
Arkadaşım gelmedi.
Bende bir an için kaldım. Ya adamı sallamayı durdurup, pardon diyip ayağa kalkıp kapıdan çıkıp paltomu giyip gidicektim.
Ya da...  Kalıp merakımı gidericektim. (derin nefes alıp kal ceren dedim içimden)
Enerjisel olarak verdiğim izni adam anlamış olacakki farklı hareketlere geçerek beni yönlendirmeye başladı. Sonra partnerim sınıfa "ağırlığınızı vermek değil amaç, ağırlığın aktarılmasını sağlamak" dedi.
Dedim ki ok, bu adam bu işin uzmanı, o zaman ona güvenebiliriz Ceren. Sonra da bir ses "ama adam uzman, senin hareketsiz hareketlerinle uğraşmak zorunda mı" derken, boşver dedi öteki ses. Just be.

Bana göre çok garip, utanma duygusu getirici, ama bir o kadar normaldi olan her şey. Bir şey hem bu kadar garip hem de nasıl bu kadar garip olabilirdi?

Bir insan omzuyla, senin omzunu ittiriyor. Sen ya karşılık veriyorsun ve başka bir akan hareket gerçekleşiyor veya karşılık vermiyorsun ve başka bir hareket geliyor.
Derken ayrılıyorsun, yeni biri geliyor, onunla başka bir deneyim, sonra ötekiyle, sonra bir kız gelip sana sarılıyor, bir erkek gelip senden şefkat istiyor, sonra bir diğeri derken... Aynı hayat gibi. Tam olarak hayatın kendisi gibi...

Sanırım 1 dk lık bir anda gerçekten zihnimden çıkıp tamamen andaydım, o ne der, göbeğim açıldı mı, birazdan ne olacak sorularının hepsi 1 dk lığına beni terk etti.
Sonra zihnim geri geldi, ve ben kazağımı pantolonuma sokup, omuzlarımı düzeltmeye çalışıp, partnerimin altında kalan kazağımı çekiştirirken buldum kendimi.
Yeterince kontak kurmuş hissettimki kendimi (ki benim için gayet büyük başarıydı) sınıfı terkedip, sigara içmeye çıktım.
Sonra geri döndüm ve tipik ceren olarak tek başıma salonda oturdum.
Sonra müzik başladı, duvarda eski cimnastik hareketlerimi yaparak (hep yaptığım yanlız döngümü seçtim) derken ders bitti.

Herkes, biraz önceki kontaklar yaşanmamışcasına rahattı.
Sonra bir yere gidip bişeyler içelim dediler. Ok dedim.
İlk kucağıma yatan adamı yıllar önceden Bodrum'dan bildiğimi anladık, babamın arkadaşı çıktı, 11 yıl dalış teknesi işletmiş.
Demem o ki :
Ölmedim.
Sakat kalmadım.
Benden bir parça eksilmedi (ki çok parça dağılarak yerlerine oturacağı günü bekliyor)
Yine anladım ki!
Tesadüf diye bir şey yok.
Hayat cidden oynanan bir oyun.
Sadece, oyundan çıkma ve girme kararı bize ait.
Aşka, özgürlüğe girebiliriz veya küsüp kenarda oturabiliriz.
Önemli olan, her 2 hali de bizim kendimizin seçtiğinin farkında olmamız. (kimse seni oyundan atmıyor, sen kendin dışarı atıyorsun kendini sadece)
Ve 1 dk'lık korkudan sonra gelen cesaret anlarına ihtiyaç var. Eeeeh enerjisi.
Yeter enerjisi.
Kendini bırakma, hayata bırakma enerjisi.
Paylaşmak istedim.
O 70 yıl sonra buluşan hikaye, ömür boyu var olmayı seçtikleri için belki 70 yıl beklediler.
Hemen buluşsalardı efsane olamazdı belki?
Keyifli oyunlar, kaslara dikkat, fazla yüklenmeden yavaş yavaş açmalı, ve bazen hiç bilmediğin harekete balıklama dalmalı, 15 yıl sonra bir anda çember atabileceğin hissiyle kas hafızasına güvenip o çemberi atmalı, atamasan bile denemeli, çocukken olduğun fütursuz halinle.
Ama büyük olduğunu da bazen hatırlayarak tabi.

Sevgiler,
Ceren

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder